Jorge Nieto-Ferrando

Descarregar Pdf

Professor agregat de la Universitat de Lleida, les seves línies de recerca se centren en l'anàlisi dels textos audiovisuals i la seva recepció, la promoció del patrimoni cultural i natural en la ficció audiovisual, la teoria i la crítica del cinema i la història del cinema i dels mitjans de comunicació, temes sobre els quals ha publicat en revistes de reconegut prestigi.

Ha estat investigador principal en diferents projectes i contractes de recerca amb institucions com el Institut Valencià de l’Audiovisual i de la Cinematografia o Filmoteca Española/Instituto de la Cinematografía y de las Artes audiovisuales. En l'actualitat és investigador principal del projecte “Análisis cualitativo y cuantitativo de los factores de la ficción audiovisual que inducen el turismo, y de sus efectos en las audiencias y los potenciales turistas” (PID2020-112668GB-I00, MCIN/AEI/10.13039/ 501100011033).

En 2004 va rebre l'accèssit del premi “Jóvenes Investigadores” de la Asociación de Historia Contemporánea, en 2006 el premi al millor treball col·lectiu de recerca de Asociación Española de Historiadores del Cine i en 2018 el premi Ricardo Muñoz Suay de la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España. És autor i editor de més d'una desena de llibres, entre altres els que destaquen Posibilismos, memorias y fraudes. El cine de Basilio Martín Patino (2006), Cine en papel. Cultura y crítica cinematográfica en España (1939-1962) (2009), La oposición al franquismo en el cine (2018) i La prensa cinematográfica en España, 1910-2010 (2018).

Darrera modificació: